fredag 31 juli 2015

Mest spännande lag att beskåda kommande säsong

Mitt hjärtelag kommer alltid att vara Lakers, det har jag nog påpekat ett tusental gånger men det är inte alltid så kul att hålla på ett lag som är på väg käpp rakt åt helskotta. Lakers påminner mig om gamla Sovjet. Nepotism och rädsla för nytänk har kört klubben rakt ned i en ravin. Väl där nere går en flod med en enorm centriful, rakt in i jordens mitt. I mitten till mitten är Lakers. Där sitter Jim Buss i sin keps och skäms. Eller? Nej, nu är jag väldigt hård och pessimistisk men det gör så fasligt ont att hålla på ett lag som är så långt ifrån showtime, när det finns så många andra lag i NBA som verkligen skriker showtime.
Med andra ord är det inte något fult i att snegla lite, kanske dreggla lite över andra lag som jag tror kommer vara riktigt underhållande.

Bland dessa lag finns förstås storheterna Golden State Warriors, Rockets och Spurs. De först och sistnämnda är nog favoriter att vinna hela alltet i år. Rockets kommer springa och vara roliga men frågan är om det räcker i en stenhård väst. De lag som jag verkligen ser fram emot är lag som jag fastnade för redan förra året - mycket tack vare potential men också som ett resultat av personligheter jag gillar. Flip Saunders har jag tyckt om sedan tiden med KG. Hans matchup-zon imponerade stort på mig här om året. Jason Kidd har jag alltid älskat och idoliserat som spelare och det blev inte annorlunda som coach. Han är fenomenal, God darn it!
Wolves och Bucks är med andra ord två lag som jag frenetiskt kommer att följa i år. Det ska bli riktigt kul att se dessa unga upcomers ta NBA med storm.

Sedan tror jag att ett helt Thunder kommer vara livsfarliga precis som Mavericks kommer att vara gedigna...OM de är friska...eller om Tomten finns på riktigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar