onsdag 22 juli 2015

En ny Space Jam planeras och superstjärnan känns självklar

Äntligen!! Eller?

Jag minns när första Space Jam kom ut. Det var på tiden då jag inte hade mycket till övers för basket, trots att mina grannar tycktes gilla sporten. De hade en korg och boll och de var ganska duktiga på att hiva i bollen från distans. Jag minns hypen. Man fick bilder i Kellogg's Corn Flakespaket med bland annat John Stockton och MJ var ett varumärke som dominerade världen. Han var världens största atlet.

Nu, 20 år senare är det dags för en uppföljare och att Lebron ska vara superhjälten känns lika självklart som det gör ont i Kobes hjärta. För alla spelare är detta en drömroll att spela för det handlar inte bara om basket; det handlar om världsdominans. Total makt över idrott, musik och multikulturell pondus. Påverkan som skickas ut till en hel värld. Trots att Space Jam egentligen inte är en senationell film är den kult och den förändrade något. Basketen fick sig en uppsving och det är dags nu igen! Jag vet att i samband med Space Jam hade till och med min hemort á 10 000 invånare ett basketlag. Drömmen och det ultimata beviset på en Cookes förändring vore om det skedde igen!

Förmodligen kommer 12-åringar idag köpa Lebron Space Jams om 15 år och snöra på sig. Förmodligen kommer en ny generation märkas av den nya kulturen.
Förmodligen kommer detta att markera en ny era.
Eller så går det käpp rakt åt fanders, o hemska tanke!
Jag hoppas på något nytt! Något in your face möter The grind! Monstars mot Looneys!

Två viktiga predictions:
Ledmotiv: Jason Derulo & Wiz Khalifa (Det blir inte alls i stil med I believe I Can Fly, utan betydligt mer uptempo)
NBA-spelarna vars talanger blir snodda: Steph Curry (beror på hur inblandade Nike är i produkten), Anthony Davis, Chris Paul, Blake Griffin och Gordon Hayward (förutsätter att handlingen är något liknande men jag är tvekis på den punkten)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar