söndag 26 juli 2015

Då var man gift och jag gör ett övertramp på min integritetsramp

Specialbeställd från USA och fantastisk på alla sätt. Min finaste inredningspryttel!
Igår vid den här tiden blev jag för första och enda gången i mitt liv en äkta make. Det var en otrolig dag med känslor likt en gott-och-blandat-påse. Lite nervöst, roligt, skrattbringande, tårfällande och listan kan fortsätta. Man har massor epitet att identifieras med och vanligtvis är mitt basketcoach/spelare men igår var jag make främst. För första dagen på oändliga dagar tänkte jag inte alls mycket på basket. Det var sällsynt och lite skönt! Mina tankar var precis där min kropp var.

Övertrampet är inget av radikal karaktär. När jag började blogga hade jag bestämt mig för att strikt och trofast hålla mig till basket men i och med att bloggen blivit mer och mer som en dagbok, blir jag i vissa fall, som detta, mer privat. Bloggen är fortfarande basket och det var mitt bröllop med ska ni ha klart för er! ;)
Basketen togs nämligen upp i en rad tal och nummer. Även andra saker och personer ( exempelvis min fru som var jätteviktig för bröllopet) nämndes förstås också frekvent men det hör ju inte riktigt hit. Det är ju trots allt min blogg om en del av mitt liv, men inte allt! Någon slags integritetsram måste kvarstå som jag lämnar frugan utanför.

Jag är helt slut idag och att somna inatt lär inte vara några större bekymmer. Jag borde skriva mycket mer men det orkar jag inte riktigt. Jag ber om ursäkt för dålig grammatik o.dyl. Som blivande svensklärare bör jag vara mer noggrann, titta igenom, korrigera men som ständigt "på flykt" orkar jag det inte, utan hoppas vara tillräckligt tydlig för att kunna göras förstådd. Jag tänker bifoga en bild för att visa lite, en litenliiiitenüberliten del, av bröllopets tema. Min passion mot skämmeslaget (men med en tokstolt tradition): Lakers. Jag ska inte skriva mer nu mendet lär komma mer så småningom. Det finns mer att ventileras. Exempelvis ett zonförsvar som jag kom att tänka på idag när jag plockade ut björkar från festlokalen.

Auf Wiedersehen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar