fredag 14 februari 2014

Eco Örebro mot Borås var kanske inte ögongodis.

Halvlek i en tyvärr redan död match. Antingen gör Borås det sanslöst bra eller så har eco en av sina sämre matcher i år. Förlust och förlust är inte samma sak. Det finns toktorsk som är positiva steg eller i alla fall en godtagbar förlust. 

Ecos försvar har i första två perioderna varit katastrof för att uttrcka det milt. Deras transition D har påmint lite om durkslaget jag använder till min pasta. Borås kan vända bollen och Eco har haft fyra spelare bakom boll. När Borås ställer upp halvplansspelet har de all tid i världen på sig. Pick 'n' roll blir alltid 2-1-lägen för Borås. Ingen bollpress och man hjälper från bollsida. Mot ett lag av Borås kaliber som dessutom har galet sänk skulle jag vara väldigt försiktig med att ge fullhjälp från bollsida?

Anfallsmässigt ser det inte heller speciellt bra ut. Jag letar vanligtvis vilket anfallsspel som olika lag kör men det är stundom svårt att urskilja i Ecos offensiva spel. De verkar inte ha så mycket spacing och mycket aktivitet runt tresekundersområdet. När bollen gick in till Hassell kraschade Nebojsa Pavlovic (?) rakt mot korgen innan amerikanen gjort sin move. Jag funderar fortfarande på det spelet. Screensättningen såg inte heller speciellt redig ut den här matchen i alla fall. Hassell är lång men slö och tycks gilla att fakescreena och glida direkt mot korg istället. De var inte jätteeffektiva den här matchen. Kanske för att de saknade lite variation i sitt pick 'n' rollspel. Jag är ingen expert på ekos spel men den här matchen var det inte mycket som såg rätt ut hos Örebrorarna. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar