onsdag 1 januari 2014

Kommer ni ihåg Scottie Reynolds?

Villanova hade en varm plats i mitt hjärta långt före Vance Walberg och John Calipari. Jag gick fortfarande på gymnasiet när Mike Nardi, Allan Ray, Kyle Lowry, Randy Foye och en forward. Jag älskade det snabba, aggressiva och attackerande laget och inte nog med att det var första gången jag bevittnade 4-1-anfall utan där skapades också en kärlek till såväl Philadelphia som Jay Wright. Sedan dess har Villanova kastat upp många roliga lag och spelare. "The other guy" från Abraham Lincoln High School och filmen om Sebastian Telfair, through the fire Antonio Pena. Han lämnade så småningom Lincoln och hamnade sedan på Villa'. Pena spelade tillsammans med en 188 centimeter lång point guard vid namn Scottie Reynolds och denne herre hade ett fantastiskt iögonfallande spel. Han var crafty, hade ett bra skott och spelade på båda planhalvorna. Jag trodde att han skulle hamna i NBA men så blev det inte. Tre matcher för Phoenix Suns sommarligalag 2010 och ett snitt på drygt tio poäng hjälpte honom föga när han skadade sin hälsena. Istället stämplade Reynolds på båten och har härjat i diverse ligor i Asien och Europa. Det vore roligt om vi fick se honom i Sverige men antar att vi har svårt att matcha de israeliska lönerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar