torsdag 2 januari 2014

Clippers spelar som de är och så lär det fortsätta?

Clippers är ambivalensens lag i NBA. Jag älskar Doc Rivers, Kevin Eastman och Chris Paul. Denna trio skulle jag med glädje offra hela Lakers för att få ha i lila och guld. Cp3 bör bli MVP för hans spel är fullkomligt lysande. Att ha 15 assist och en turnover finns det ingen anna spelare som kan ge dig. Möjligtvis Dwyane Wade (lol). Men utöver dessa tre är Clippers gräsliga. Blake Griffin är jäkligt bra men, hjälp mig Gudvad han klagar, grinar, gråter, har ont, floppar och är allmänt vedervärdig. Fortfarande är han en grym spelare till skillnad från äcklet och uschlingen som spelar bredvid honom.  Japp jag talar om kungen av skräp: Deandre Jordan. Ett basketmässigt, komplett dumhuvud som liksom sin compadre på power forward spelar lika supermesigt, klagar och gråter. Skillnaden är att Griffin är bra och Jordan är skräp och inte borde få heta Jordan. Möjligtvis Spencer!
Jag avskyr gnällspikar och om Clippers skulle lära sig att prestera på planen mot topplag istället för att dominera och hoppa ur byggnader där motståndet är uselt skulle man säkert kunna bli en redig contender. Men det krävs en förändring och det tror jag inte man kommer att nå. Bort med Jordan. Utan Chris Paul är han Lucky Luke utan sina reflexer och pickadoll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar