tisdag 12 augusti 2014

Sista veckan innan försäsongen är officiell. Tre lag börjar ta fart

Denna vecka är speciell på många sätt. Den fullkomligt briljante Robin Williams vandrade vidare till nästa värld och förförsäsongsträningen skall avslutas. Imorgon gör jag den sista herrträningen innan jag nästa vecka befinner mig på Sensia samt i APA för att se hur mina spelares utveckling ser ut. Jag har försökt att lägga upp allting på ett bra och smidigt sätt och låter mina hjälptränare ta hand om damernas försäsong medan jag lägger mer fokus på att få in de yngre killarna i respektive verksamhet. Nästa vecka blir en mer typisk vecka med träningar som schematiskt följer varandra. Det ska bli skönt att få lite struktur på verksamheten igen.

U17 hade en riktigt bra träning idag med hög intensitet, vilket resulterade i en del Turnovers, något som vi ska försöka att jobba mycket med. Calipari talar om att "spela snabbt men inte skynda!" den termen tar jag med mig in i samtliga lag i år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar