fredag 8 augusti 2014

En lovande första anblick av den kommande herrsäsongen

Intensiteten har varit bra under förförsäsongen och igår kände jag att vi nådde upp till en bra vinnarstandard. Det var lite tjaffs, skäll och det var vinnarskallebasket med andra ord precis så det ska vara! Känslor är en stor del av passion och passion är en stor del av mästerskapskaliber.
Kan vi ha det redan på försäsongen bådar det gott inför kommande matcher.

Även om jag inte kommer att kunna vara med på alla matcher och systematiskt missar en träning i veckan är jag väldigt peppad för kommande säsong. Jag är övertygad om att vi kan ta nästa steg i år om vi lyckas hålla oss friska. Intressanta nyförvärv ansluter troligtvis inom kort och redan nu ha rvi fått in ytterligare en föryngring i form av en 17-årig guard som vi tror kommer kunna utvecklas mycket i vårt lag med den erfarenhet och mentalitet som vi har att erbjuda. Vi vill vara ett vinnande lag och därför känns förra säsongen som en motivation. Det är den vi har att göra upp med, något som jag tror vi är ytterst sugna på att faktiskt göra. Utan att avslöja för mycket har rykten nått mitt öra att vi kommer få ytterligare förstärkningar med varierande erfarehet i mitten/slutet av månaden.
Därefter blir det ett möte för att diskutera säsongen. Snart flyger vi igen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar