söndag 17 augusti 2014

En helgalen dröm får sammanfatta min vecka

Markveckan var fantastisk. Man fick träffa så mycket härligt folk och allt kretsade kring basket. Jag njöt av varje sekund och nu övergår jag till drömmen som precis drömts under en timmes tur med John Blund. Den sammanfattar på ett fint sätt hur mycket basket som levts det senaste.

Scenariot utspelar sig i Araby Park Arena och Växjö Ravens Basketball ville öka hypen kring klubben lite genom att anordna en coachclinic. De behövde ett stort namn. Ett namn med wow-effekt. Precis som Barton Clinic, där de bjöd in David Blatt. Vi skulle inte vara sämre, i alla fall inte mycket. In i hallen kliver Seth Blatter av någon anledning promotar klubben honom som David Blatts bror men alla fattar ju att så inte är fallet.

Väl inne i hallen, uppmickad och klar möter Seth Blatter på sitt första problem. Ljudet fungerar inte samtidigt som innebandylaget som tränar innan drar över tiden med en kvart. Till slut får Seth Blatter komma in med sin sprakande mick. Han är kass. Han är fullkomligt urusel och börjar med att fråga vad vi vill lära oss. Det är knäpptyst och påminner lite om diskussionen med Hollands coach häromdagen då han började med att fråga vad vi ville veta. Här var det helt knäpptyst! Visa oss dina övningar Seth Blatter! När Seth äntligen kommit igång, tvingar klubben ut honom ur hallen för "halvtidsvila", något som innebär fyra enorma tomtebloss i en nedsläckt idrottshall. Halvtidspausens peripeti är när kvällens huvudsponsor gestaltas genom en ölburk i en fallskärm som flyger runt över läktaren. Varför skulle ett ölbolag sponsra el clinic med Seth Blatter? Väl framme hos mig har någon redan knäppt burken och i den ligger endast ett Pringleschips.

Hallen ekar tom i slutet av min dröm. Min bästa kompis från barndomen som insisterat på att inte gå hem har redan stuckit och i min förtvivlan skriker jag ut "vad är det är för skit?" Svaret kommer snabbt från en av clinicens demostranter som utför Blatters fantastiska övningar bestående av att springa i en diamantform över hela läktaren samtidigt som man snurrar bollen runt magen. Jag lyssnar inte på demostranten utan bestämmer mig istället för att vakna upp.

Lägg Seth Blatter på minnet. Den mannen har drills!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar