måndag 24 mars 2014

NCAA-slutspelet och en värdelös bracket

Det var först förra året som jag slaviskt började följa March Madness. Tidigare hade jag sett Final Four men inte! Nu ville jag se allt, hela Sweet 16 och i år ligger jag i bra fas. Bra fas i dessa sammanhang och för denna herre innebär ungefär 2-5 matcher i veckan. Igår natt (tyvärr blev det som alltid rätt sent när man tittar live) såg jag underbara Fred Hoiberg och Iowa State slå ut lika underbara Roy Williams och North Carolina. Det är två coacher jag högaktar och två program som jag dreglar över. Jag har en förbannelse som vilar över mig. Det tog mig 25 år att inse det, men jag kan inte riktigt hålla på ett basketlag. Visst, Lakers är mitt gäng och jag längtar tills något nytt händer där men i Collegevärlden håller jag på coacher och årgångar. Jag trodde att Kentucky var mitt lag men i år har de spelat tråkigt och jag älskar basket för mycket för att se den spelas tråkigt. Givetvis finns det potential att spela underhållande men jag tror firma Cauley-Stein & Randle kloggar mitten lite för mycket för att jag fullständigt ska njuta.
Istället har Florida Gators blivit ett lag i min smak. Liksom Iowa State, Arizona, Wichita State, Duke och Syracuse! Tre av dessa lag är redan ute ur turneringen. Även om tre av av mina stora lag faktiskt är kvar i slutspelet är kvar i slutspelet. Arizona och Florida känns svårstoppade. De har spelat bra hela säsongen och spelat lysande det sista. De är stora, rutinerade och försvarorienterade vilket brukar vara bra egenskaper i ett NCAA-slutspel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar