fredag 28 mars 2014

John Caliparis "non-acceptables"

Som ni vet älskar jag John Calipari. Som ni vet tycker jag inte att Kentucky spelar så underhållande i år men matchen mot Wichita State var en nagelbitare och jag satt och som vanligt hejade på basket, inte något lag. Gregg Marshall mot Calipari är Patton mot Rommell (vem som är Rommell låter jag vara osagt eftersom jag faktiskt gillar båda coacherna)! 78-76 och UK är vidare. I slutet säger Calipari fyra saker som han inte accepterar som coach. Jag skriver upp dem för att själv dra nytta av dem i min kommande coachning.

1. Dåligt kroppsspråk.
2. Brist på insats
3. Brist på fokus
4. Själviskt spel

Dessa saker kan man aldrig acceptera och Calipari menar att dessa onda fyra saknas i UK just nu och att det är därför de vinner. Spännande att se om det håller kvar nästa match med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar