lördag 15 mars 2014

Jag har sagt det förut och nämner det igen, Basketsverige är ganska gnälligt. Det låter kanske negativt och de tär det med, men inte bara. Det är positivt också. Gnäll är bra så länge som det kommer från rätt personer. Rätt personer är folk som vill göra någonting åt saken. Man kan således gnälla av två anledningar. Bitterhet/behov av att hävda sig eller önskan om förändring. Om man väljer alternativ två, får man se till att ta tag i saken på egen hand.

Utifrån detta ska jag gnälla lite. Jag älskar att förbundet ligger i framkant gällande mångfald och att vi inte toppar våra lag i unga åldrar. Däremot förstår jag inte att man ska betala 5000 (femtusen!) i böter för att lämna W-O en ungdomsmatch. Jag förstår inte heller varför man inte får ha benskydd/knäskydd som täcker hela benen. Det är patetiskt rent ut sagt!

Gör basketen till Sveriges mest tillgängliga sport! Sänk w-okostnaderna. Ingen vill väl lämna walk over? I sådana fall kanske man ska ta till med hårdhandskarna först andra eller tredje gången och se om man kan hitta något mönster?

Böter,böter,böter, det är tidens melodi och jag gillar den inte. Det är en dålig Housebeat. Avicii.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar