lördag 20 augusti 2016

Vecka två

Goddag go' vänner. Jag hoppas att er dag är angenäm och att ni är i god vigör. Jag har gjort min första vecka som lärare och det är en spännande tid som väntar. Jag har blivit proppad av information om allt som tänkas kan. Fantastiskt härligt, även om en hel del information lagt sig i hjärnans olika skrymslen och vrår. 

Vecka två av ravens damlagstryout är inskrivna i böckerna och det såg betydligt bättre ut än första veckan. Tempot blev något bättre och repetitionerna gjorde underverk. Försäsongsmånaden är inskriven som "identitet" och den handlar bara om 1-1-spelet. Hur vi resonerar i detta både offensivt och defensivt. Anfallsprinciperna är klara, men i försvar känner jag fortfarande att de måste förenklas något och bli mer övergripande. Transitionfasen kanske är den del som tydligast lyser med sin frånvaro från grundreglerna, vilket är intressant med tanke på att det är den del som jag förmodligen ger mest betydelse efter 1-1-försvaret.
Jag har skissat på ett par smärre förändringar i detta jämfört med tidigare filosofier, men det är så små förändringar att det knappast lär betyda någon radikal förändring i helhetsförsvaret. Nu är jag dock lång fram i tiden, eller i alla fall en månad fram. Sista veckan innan laget skall registreras är den som kommer och jag tror på en viss föryngring samtidigt som majoriteten av förra årets spelare kommer tillbaka. Det kommer bli kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar