tisdag 30 augusti 2016

Träningarna fortsätter

Igår påbörjade vi lagspelet efter att uteslutande spelat 1-1 i en månad och jag tyckte att det såg bättre ut än vad jag hade trott. Mina förväntningar var lågt ställda, då mängden ny information kan vara rigorös, men spelarna snappade upp saker snabbt och jag kunde gå hem med ett visst välbehag i kroppen. Det är en intressant situation i år med många nya spelare jämfört med den trupp som fanns förra året, men trots detta har lagets unga kärna i stort sett hållits intakt. Kompletteringarna har gjorts i form av 2 stycken 03:or, 1 02:a och ett par studenter som imponerade med såväl sin attityd som spelmässiga färdigheter. Truppen är med andra ord intressant och jobbet som ligger framför oss känns entusiasmerande.

Igår började vi arbeta med våra koncept och det kommer ta lång tid att behärska dessa. Jag spelar inget system, utan håller mig till ett spelkoncept och en spelfilosofi, där målet är att ge spelarna allt mer autonomi. För att lyckas med detta måste det tränas, repeteras, intensifieras och repeteras igen.
Det är därför lite svårt, men framför allt helt irrelevant att samtala om våra matchresultatsmål, då dessa ligger långt fram i tidskalendern. Vi ska ge en vinnande insats varje match och träning och arbeta utifrån en vision, strävan och planering att varje dag bli lite bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar