onsdag 19 november 2014

Lite mer ADHD till hallen och skolan!

Ganon Baker är fantatsisk! Jag har ett litet antal tränare som jag nästan dyrkar. När det handlar om skill development är Ganon Baker och Drew Hanlen mina två husgudar. Deras övningar faller mig helt i smaken de är kreativa, utmanande och relevanta; en beståndsdel som jag ibland kan tycka hamnar i andra rummet. Igår såg jag ytterligare en av Bakers fantastiska videos och han avslöjade i inledningen att han var väldigt intensiv och att dte är hans sätt att instruera. Han vill vara i ansiktet på spelarna och motivera med en positivt nästan löjlig energi. Förklaringen sade han låg i att han var diagnostiserad med ADHD. Jag tror att ADHD är något som vi behöver ta mer intryck av även i skolan och kanske ska försöka låta personer med diagnosen eller liknande diagnoser (eller nästan diagnoser) vara med i att bestämma tempot, i alla fall till viss del. Ungdomar sägs få allt svårare att koncentrera sig men under Bakers intensiva och snabba sessioner är de både koncentrerade, entusiastiska och utvecklas helt otroligt mycket. Hur kan man ta vara på detta i hallen och i skolan? Det skulle man kanske gynnas av att komma underfund med?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar