tisdag 25 november 2014

Deron Williams revansch?

Återigen ett inlägg om Brooklyn Nets som jag berömt tidigare. Även om deras vinster är färre än förluster så finns det signaler som jag så småningom tror kommer kunna resultera i positiva resultat som i sin tur tar laget till slutspel.

Skillnaderna mellan Kidd och Hollins spelsystem är relevanta och det förklarar mycket av Deron Williams pånyttfödelse. Hollins har tagit mycket från Jerry Sloans gamla system till skillnad från både Kidd och företrädaren Johnson som främst spelat sets och detta har påverkat Williams spel positivt. Hollins utgår precis från Sloan från flex vilket gör att laget kan använda sig av sin storlek och multipla screener skapar grymma missmatches och postups på guarder och forwards. Jag tror att problemet för Nets är att de inte lyckas få ut vad de behöver från Brook Lopez som ibland kommer för långt ifrån korgen som är en naturlig del av flexanfallet.

Jag tror att problemet kan lösas genom att använda pick and rolls i större utsträckning mellan Johnson/Williams och Brook Lopez. Det skulle med andra ord bli ännu mer av Sloans anfallssystemmen jag tror att det inte skulle vara dåligt för ett lag med den styrka och storlek som Nets besitter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar