fredag 10 oktober 2014

Jag mådde lite illa

En och en halv period stod jag ut, sedan fick det räcka. Försäsongen är förvisso sällan något att hänga i granen men när jag satte igång Celtics mot Sixers hade jag inte trott att det skulle se ut som det gjorde. Det var nog inte tv slutspelslag som spelade. Efter fyra minuter kunde hade jag redan fått njuta av 10 turnovers och 12 poäng. Från båda lagen. Tillsammans.

Problemen var många. Utan MCW saknar Philly en stor del av sitt spel och det syntes. Jag vill inte se Tony Wroten vara go-to-guy. Celtics kommentatorer gör inte något bättre. De hävdade att Olynyk och Sullinger kommer åsamka stor förödelse för många av sina motståndare. Vilka då? De tyckte och att Turner gjorde ett grymt jobb som PG. Han tog upp bollen, passade av. Mer än så behövs inte av en backup-PG. Brad Stevens däremot! Han är spännande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar