lördag 25 oktober 2014

Jag har underskattat Warriors

Steve Kerr utmanar Blatt som årets coach, utan minsta tvivel. Jag tog mig idag igenom Warriors försäsong och blev minst sagt imponerad över de justeringar som Kerr gjort i deras anfall. Som tdigare nämnt, tycker jag att varken Curry eller Thompson är några fantomer i försvar men deras support är fantastisk och förra årets anfall som byggde mycket på talang och sänk har Kerr tagit vara på men justerat. Det ser lovande ut! Curry tror jag kommer hamna mindre i en PG-position i halvplansspelet för att istället spela 2:a, vilket gynnar laget fantastiskt med tanke på hans sänk och förmågor att dra ut försvaret. Istället får Thompson och Iggy spela mer bollhanterare men det öppnar även upp ytor för dem. Jag sa att Warriors utan problem skulle bli topp sex men misstog mig lite. jag säger att de utan problem blir topp 4 och förmodligen topp tre. De största utmanarna tror jag är Portland och Spurs. OKC och Clippers (som jag tror kommer ha ett tufft år, men klarar slutspelet förstås!) kniper de som det ser ut jutst nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar