fredag 16 oktober 2015

Ältandets förtret

En av mina svagheter som person är att ältandet inte sällan tar upp mycket av min tid. Som spelare kunde jag tänka i en vecka på vad jag gjorde och inte gjorde och det hänger med mig som coach. När jag har en dålig dag på jobbet kan du ge dig sjutton på att det blir en sömnlös natt. Med andra ord, om du har en fråga sent på natten och jag haft en dålig träning eller match kan du höra av dig vilket klockslag som helst eftersom jag ändå är vaken.

Jag kan inte påstå att en balans finns för mig. Det är inte så att jag kan säga till mig själv att tänka på något en timme sedan gå vidare, utan jag tänker på det tills förändring skett. En sömnlös natt hör liksom till och det ger mig många timmar att tänka ut eventuella lösningar. Däremot är detta en viktig brytpunkt, nämligen när man får ett uppslag som man känner kan innebära förändring.

Jag hade en sådan natt igår men efter några timmar av planering och litteraturläsning kom jag fram till en eventuell lösning, vilket innebar att jag kunde sova ganska gott.

Jag vet inte huruvida ältande är en bra eller dålig egenskap. Ältandet i sig är nog lika naturligt som självkritiken men den absolut största utmaningen är att inte göra det till något destruktivt, utan alltid försöka kartlägga vad, varför och hur.

I övrigt intet nytt höll jag på att säga me jag är glad över alla NBA-matcher jag hunnit att se. Man kan inte annat att konstantera att den nya vågen av NBA-coacher är fantastiska på alla sätt och vis, samt att Warriors spelbok har satt avtryck hos flera lag. Än så länge har jag sett Miami Heat, Lakers och Bulls köra ett par spel ur Warriors bok (ett par spel som även jag har snott)! Nog om det, jag bara tjötar nu! Vi hörs! Fyra matcher i helgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar