söndag 8 november 2015

Fars dag

Det är fullt ös i hallarna och den här helgen har mina lag spelat totalt sex matcher. Det är tur att mina hjälpcoacher kunde ta två av dem, för annars hade en kloning varit tvungen.

Jag ska skriva mer om dessa matcher i veckan men just idag är det alla pappor generellt och min pappa specifikt som ska hyllas.

Min pappa har varit och är ett fantastiskt stöd för mig. Han är en man som alltid kommer att ställa upp och det finns inget stopp för hur mycket han kan hjälpa till. Pappa är en sann förebild just för att han alltid ställer upp och inte tvekar en sekund på att gå upp mitt i natten för att skjutsa eller hämta, när idrottsklubben står på ruinens brant, så är det pappa som med sitt engagemang, entusiasm och idésprut vänder skeppet rätt igen. Dessutom är han väldigt bra på att bjuda på sig själv och med pappa behöver man inte vara orolig för att det ska bli tråkig stämning. Han har nära till skratt, kloka idéer och inte alls rädd för att ta en debatt om det ömsesidiga intresset finns.
Pappa gav sig till och med på att coacha basket en säsong och trots att hans ämneskunskaper var usla fick han oss att börja vinna matcher och vi vände säsongen helt, genom smärre positionsförändringar och lite jävlar anamma från bänken! Detta visar lite av pappas nyfikenhet och förmåga att gå all-in, där det behövs!

Nej, pappa har alltid varit och kommer alltid vara en inspiration och krutgubbe som jag hoppas kunna bli en liknande far den dagen som jag eventuellt står där.
Tack pappa för att du finns och att du aldrig slutar att positivt överraska! Jag älskar dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar