söndag 15 november 2015

Helgens goda

Puh, ni får än en gång ursäkta min absens från bloggen. Det är nog inte på något sätt så att mitt intresse har dalat, utan snarare att fler av mina timmar på dygnet går till annat. Mycket studier, betydligt mycket mer coachande, mer utbildning o. dyl gör att bloggandet hamnat lite i skymundan.

Men det går framåt. Idag kommer jag skriva om våra P02:or som idag matchade mot Äli. I veckan har vi arbetat en del med olika moves för olika positioner men också brytit ned vårt anfall samt försvar en del. Det är alltid tillfredsställande när man hör motståndarcoacher och domare berömma oss för det vi gör. Idag fick vi beröm för vårt tryck i spelet och är det något som jag blir glad över att höra så är det precis detta. Jag vill alltid att mina lag ska ha ett ordentligt tryck i det vi gör.
Äli hade vi svårt för senast. Jag var tyvärr inte med då men de var stora, några år äldre och vi kunde inte riktigt stoppa dem men idag ville vi fokusera på mina big three, nämligen intensitet, samspel och tuffhet. Tuffhet är ett sådant begrepp som alltid är diffust att använda som ledare. Jag har använt det länge men går i varje match igenom exakt vad det begreppet innebär. När man möter ett litet snabbt lag kräver en viss typ av tuffhet, när man leder med 30 krävs en annan och när man slåss mot jättar krävs en tredje. Därför måste tuffhet alltid konkretiseras till något synligt tror jag!

Idag lyckades vi koka ned begreppet till tydliga målbilder och det innebar att vi kunde vinna matchen. Tillsammans, som ett lag och med fantastisk attityd.

Veckan som kommer ska vi jobba ytterligare med bollpress, positionering, returtagning och olika avslut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar