fredag 9 oktober 2015

Long time no seen

Nej, det var egentligen inte så länge sedan som jag gjorde en mikrouppdatering. Det finns ju trots allt olika nivåer på uppdateringar, där vissa är små och obetydliga medan andra är enorma och rigorösa. Sistnämna är väl ganska sällsynt men kommer emellanåt.

Vad har hänt sedan sist, jo givetvis har en del matcher spelats. Åtta av mina 02:or befinner sig i detta nu på regionsläger någonstans i Sverige och jag hade därför specialträning med en tapper krigare. Jag gillar att få de där träningspassen med endast ett fåtal ibland, för det ger mig en bra möjlighet att jobba på lite annorlunda drillar och bygga in mer i dessa. Vi jobbade på tempoväxlingar, pace och teknik för att komma förbi sin spelare samt en del skott.

Därefter hade vi ett möte mot Trelleborg med utvecklingslaget. Vi har haft en bra träningsvecka och vårt anfallspel börjar se allt bättre ut samtidigt som vårt försvar snart är i fas. Även om vi bara släpper in 18 p i första halvleken så finns det vissa grejer i försvar som vi ska fortsätta att arbeta med kommande veckor. I anfall såg vi fantastiska ut under långa stunder. Spelarna har ett bra flyt och är mångfacetterade, vilket verkligen öppnar för penetreringar, skott och postfeeds. Vi har ökat antalet paint touches radikalt jämfört med de första matcherna och det ger vårt spel ytterligare djup.

Idag kommer många spelare ytterst redo till matchen och det märks från start att vi har ett bra fokus och koncentration på att göra det vi ska. Jag och Jan bestämde oss för att mixtra lite med uppställningen för att få ut lite olika saker ur olika spelare. Ibland kan man flytta över en spelare för att avlasta honom och ge denna lite mer looks och det ville vi testa. Framöver kommer vi nog att fortsätta mixtra upp det lite emellanåt för att ge spelare så bra förutsättningar som möjligt. Mångfacetterade spelare behöver olika spelsituationer att få florera i, för det kan hjälpa dem att snabbt hitta sitt spel samtidigt som en försvarare som gång på gång försökt stå emot attacker, helt plötsligt ska springa genom screens. Olika looks är i stort sett alltid något bra, tror jag!

Nu njuter jag av segern i fem minuter till, innan fokus läggs om till kommande träninsgvecka och nästa match. För även om tåget är på spåret och går åt rätt håll, finns det självklart saker som vi ska bli ännu bättre på. Allt egentligen men var sak har sin tid!

Vi ses och hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar