söndag 27 september 2015

Helgen lider mot sitt slut

Ytterligare ett par matcher i bagaget och det ser allt bättre ut varje dag. Vi ligger i fas och ska kommande vecka ta nästa steg i vårt anfall- och försvar. Som jag sa häromdagen är det Pace som vi ska jobba på och finessen med detta ord är att det är ett tvådimensionellt ord för mig. Pace är självklart anfall men också försvar. De tär att pusha gränser och bekvämlighetszoner. Vi har en tendens att emellanåt bli stillastående, fatta halvfattiga beslut och dribbla för mycket. Detta ska vi jobba bort nästkommande månad och det ska förhoppningsvis ge oss fler valmöjligheter.


Jag talade med en av mina kanske främsta mentoter i basketen och växlade några ord om kommande månads planering och kommande månadsplan ska vi börja arbeta med våra sets, vårt transitionspel och skära ned vårt halvplansförsvar ordentligt.

Dagens match i division 2 var en riktig värdemätare mot ett rutinerat Eos Lund. De spelade bra men vi kunde vinna med 4 i förlängning! Vi har en ganska bra spridning på poängen och det känns bra för det visar vårt halvplansanfallspotential. Om vi kan komplettera det med några riktigt bra sets tror jag att vi öppnar nya dörrar i vårt spel!Jag är nöjd med hur mina mannar steppar upp och vi är inte det mest rutinerade laget. Varken ja eller mina spelare är speciellt gamla i respektive bransch men vi är förbannat hungriga och entusiastiska för det är vår väg att vandra och med detta som bas kommer vi att kunna spela fantastisk basket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar