söndag 20 september 2015

Fantasy league

Jag kommer ihåg när Championship Manager kom till PC. Det var allt vad man kunde be om. Du fick chansen att vara hjärnan bakom ett mästerskapslag och kunde ta över vilket lag som behagade. Jag gillade inte att ta över lagen med mycket ekonomi, utan ville ha medellagen. De första åren lade jag till flera managers (som jag också styrde över) för att iscensätta de mest sjuka övergångarna. Jag laddade upp med bra material kan man säga. Jag fick en Ronaldo (den förste Ronaldo) för ingenting alls och sålde Mario Delvecchio för en miljard till Barcelona. Det var på den tiden så vinsten var så viktig att fuskandet för att få den var totalt irrelevant.

Så småningom kom liknande spel men till basket. Via nätet får man ett lag som man ska sköta om under säsongen. Det påminner också på många sätt om en Tamaguchi. I början är det skitkul sedan orkar man inte mata den och plötsligt är döden framme. Hur som helst har jag gått med i en Fantasyliga. Jag var först på, sedan av men nu är jag någonstans mitt emellan. Jag gör det helt enkelt utifrån den tid som eventuellt finns att disponera. Draften var igår och jag har börjat leta efter trades. För mig är det viktigt att ha mina favoritspelare. Det är nog till och med det allra viktigaste och Steph Curry samt Michael Carter-Williams var bra picks. Nu ska jag göra mig av med lite av det skräp som jag inte vill ha kvar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar