fredag 26 september 2014

Mycket spännande youngsters i NBA i år

Problemet med att åldras är inte åldern i sig utan att man inte märker att man blir äldre. Häromdagen tänkte jag på vilka fantastiska unga spelare som finns för att sedan komma fram till att många av dem börjar bli till åren. Steph Curry och Klay Thompson ha rlänge varit unga. De är inte gamla än men 26 och 24 år är väl i alla fall nästan medelålder i basketsammanhang?
Men det finns mycket riiiiktigt ungt som jag tycker blir spännande i år.

Sixers är ju ett av mina hjärtelag och räkna emd att Carter-Williams och Noel vill lysa upp många städer i höst. Riktigt rolig duo som jag tror inom en snar framtid kommer få upp Sixers ur träskmarkerna igen. Nästa år är ju Embiid med också!

Magic har en ung stomme som jag gillar. Oladipo är en arbetsråtta och jag räknar med att han kommer ha förbättrat sig avsvärt under sommaren. Tillsammans med Elfrid Payton och Aaron Gordon kommer vi att se en högt flygande framtida försvarsgarnison av eventuell toppklass.

Minnesota. Kommer de hoppa i år? Ja! Kommer de prestera? Kanske. Wiggins tror jag ganska snabbt kommer in i NBA. Zach Lavine har ups men jag vet inte om han kommer bli en som presterar från dag 1. Återstår att se, men med Rubio på passningshumör lär vi i alla fall få se en del alley-oops.

Milwaukee Bucks ska jag inte plocka ut någon spelare från men de har en ung spelare i form av Jabari Parker som jag tror kommer att hålla en jämn god nivå genom hela säsongen. Tillsammans med Larry Sanders och Brandon Knight kan nog även hjortarna från mitten bli rätt roliga att titta på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar