tisdag 27 augusti 2013

"Sveriges mest dominanta center!" Burke sätter tonen.

Norrköping dolphins ska ha ett budgetår ytterligare en gång. Förra året sa man precis samma sak, men man håvade så småningom in ganska stora namn ändå. Där kom Ringström, Ayuba m-fl. Efter att ha lyssnat på Beyonces Deja Vu bestämde man sig för att återigen kör budgetår. Det som är intressant, skönt och roligt med Dolphins är att deras budgetår är inte som andra klubbars motsvarigheter. De kan fortfarande signa en av ligans mest dominanta point guarder och fortfarande signa "Sveriges mest dominanta center" i Joakim Kjellbom. Citatet ovan är taget från Paul Burke, en man jag hyser stor respekt för, även om jag kanske kan tycka att just detta citatet är lite väl vågat. Egentligen är jag beredd att hålla med om att Kjellbom och dominant center bör få nämnas i samma mening, men tyvärr tycker jag inte att det är så han spelar. Jag tycker ofta att han viker ned sig mot tuffare motstånd och kommer inte riktigt upp i Mike Palms klass. Men där uppe är han utan tvekan och med hans längd och mångsidighet anser jag att han bör ge oss en stabil double-double varje dag hela året. Det återstår att se. Never sleep on a big man!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar