tisdag 13 augusti 2013

400 clinics, 6 böcker och 20 timmar videomaterial ger en god försmak av säsongen

Jag har spelat basket sedan jag var 12 år och har alltid varit en student av spelet. Tittat på videoklipp och snappat upp det bästa av de bästa. I år har jag tagit mitt behov av lärdom till en ny nivå i och med att jag för första gången skall coacha på riktigt. Tränat har jag ju gjort en del, både mig själv och andra, men nu börjar X:en och O:na! Det blir spännande. Jag har betat av 400 clinics under sommaren i olika format. PDF:er, live, videos etc. Försökt att lusläsa varenda framgångsrik coachs idéer och manualer för att därefter tillämpa det bästa av de bästa (återkommande i dagens blogg). Det är fantastiskt att man kan lära sig något av alla, även om jag såg en clinic med Avery Johnson, som lämnade en del övrigt att önska. Väldigt trevlig herre dock!

Ikväll drar vi igång försäsongen och båda mina ungdomslag har en lång väg att vandra, men tiden är med oss och till jul hoppas jag att spelet börjar likna det jag suktar efter. Ikväll är vi on!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar