onsdag 11 februari 2015

Korver en All-star?

Wade blir skadad. Den givna ersättaren är.... Kyle Korver. Självklart! Har vi någonsin sett en mer lysande stjärna än Korver? Det här är no disrespect till Korver som är en spelare jag gärna skulle se i mitt lag alla dagar i veckan. Det finns ingen som jag har ett sådant förtroende för från trepoängslinjen och tillsammans med några andra är han ett lysande, kanske till och med det bästa tänkbara komplementet. Men det är precis vad han är. En av ligans absolut bästa rollspelare.

All-star för mig handlar om något helt annat. Det finns ingen plats för rollspelare där, utan jag förväntar mig franchiseplayers. Korver skulle välkomnas i varenda lag i hela NBA men han skulle inte vara spelaren som de byggde sitt spel runt.
Då sitter folk och säger: "Men kolla hur bra Atlanta Hawks är!" Mitt svar på det påståendet är att de är fantastiskt bra men varför inte skicka hela Hawks till all-starhelgen då? De vinner och då hör alla från Teague till John Jenkins hemma där! Däremot hör inte Derozan, Beal, Love eller Knight hemma där. Varför? För de förlorar för mycket? Men de är franchiseplayers och all-star är en arena för de absolut bästa. De som vi vet kommer kunna göra sagolika saker och som förväntas göra detta.
Bakom dessa har vi lirare som Vucevic. 19 poäng och 11 returer men i ett skitlag. Korver 12 poäng och 4 returer i ligans bäst spelande lag. Hur värderar vi egenltigen de där platserna och vad betyder de i praktiken? Jag är trött på skiten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar