tisdag 2 juli 2013

Så ser mitt lakers ut säsongen 2013/2014

Hej go' vänner!

Jag har precis läst igenom olika Free Agentrankingar och fått dreggla lite över tangentbordet. Vissa namn är fruktansvärt smaskiga, andra smakar papper. Vissa smakar skit.

Utgångsläget som lakersfan är följande: Åt helvete med hela skiten!! Jag kan tänka mig att skrota hela truppen utom ett namn: Dwight Howard. Jag vill hemskt gärna se honom vara vårt huvudvapen i anfall kommande säsong. Därefter kan jag kasta allt. Jag gillar Ebanks potential, men han har försvunnit ur D'Antonis system. Darius Morris hade massor av chanser att styra upp spelet, men det såg inget vidare ut. Lite för valpig. Antawn Jamison är gammal som smuts, men fortfarande finfin att ha från bänken (offensivt). Steve Nash och Kobe vore förstås kul att behålla. Jodie Meeks med faktiskt! Pau kan jag släppa, medan han fortfarande är värd något. Metta kunde iof försvara en gång i tiden, men det har han lämnat någonstans under Queensbridge. Jag vill ha föryngring och förhoppning. Mycket hopp!

Mina toppval bland Free agents:

1. Dwight Howard (vad trodde ni?)
2. Josh Smith - Vore så underbart att se lite mer flygningar från Lakers. Och lite blockförmågor.
3. Iggy? - Varför inte signa lite försvarskraft i form av NBA:s kanske bästa vingförsvarare? Problemet skulle väl vara cash!
4. Tyreke Evans - En spelare som jag alltid varit svag för, trots att han dalat varje säsong sedan sitt rookieår. En Komboguard med stark överkropp och lata ögon.
5. Jeff Teague - En sprättig pointguard med freaky atletisism. Given starter i de flesta NBA-lag, men inte riktigt toppkvalle! Skulle göra stor nytta i Lakers dock. Fart och fläkt!
6. Tony Allen - Sa jag att Iggy var bästa vingförsvararen i NBA? Sorry, den här mannen är NBA:s bäste försvarare. Inget snack. Marc Gasol fick en nåder!
7. OJ Mayo - Hade en av sina bättre säsonger de senaste åren. Lär kunna kamma hem lite pengar i år!
8. Corey Brewer - Försvarare som inte kan skjuta för att rädda sin mors liv, men har bra atletiska förmågor för att väga upp det. Jag hatade honom i slutspelet, men skulle gilla att ha honom i rätt lag!

Som ni ser vill jag få sprätt och försvar. Det är så vi vinner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar