onsdag 10 juli 2013

Celtics får det kanske tufft, men de gjorde årets kap. Jordan Farmar tillbaka.

Jag satt faktiskt och diskuterade intressanta collegecoacher med en kompis för ett par veckor sedan. Shaka Smart nämndes förstås, liksom Fred Hoiberg. En herre som vi båda tyckte väldigt mycket om vad Brad Stevens: Butler Universitys guldkalv. Stevens känns genomsympatisk, genomanalytisk och genombegåvad. Han är en lugn coach som ingjuter stort förtroende hos spelarna och han är en siffermänniska av rang. Stevens tycks vara en utmärkt pedagog som behärskar konsten att omvandla siffror till något konkret för förbättrat resultat. Därför blir det extra spännande att se hur det går för Stevens i ett ombygge som Celtics. Jag tror att det kan bli succe´!

Jordan Farmar är tillbaka i Lakers. Klubben har dessutom signat före detta storspelaren Chris Kaman. Jag är positiv. Visst, hade jag gärna haft Dwight kvar, men rent statistiskt kommer det inte vara en enorm skillnad på de båda spelarna. Kaman är förstås inte i samma kaliber, men det innebär också en betydligt lättare löneersättning för klubben. Dessutom är speedkulan Jordan Farmar tillbaka i LA efter ett par år i Europa och detta gör mig mycket glad. Farmar var en godispåse som farmor plockat. Ibland var han otroligt bra, en hallonskalle, för att i nästa sekvens vara en punschpralin. Det var så han spelade och jag förväntar mig något liknande i år. Jag tror dock att han kommer kunna göra stor nytta i ett uptempospel och det blir kanske just detta som D'Antoni tar till bordet i år?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar