måndag 31 mars 2014

Att växa som grupp och tåget till Kentucky kommer fortsätta.

Jag ser en liknande utveckling i mitt U16-lag som Caliparis Wildcats har gjort det senaste. Som ni förmodligen redan förstått så är Calipari en husgud här hemma. Jag anammar allt från hans spelarutveckling till lagförsvar och anfall. Min besvikelse på Kentucky har varit stor i år. De har spelat tråkigt, stillastående, isolation på isolation och har oftast vunnit på grund av mer individuell talang. Det har inte varit roligt alls och jag jämför förstås med tidigare årgångar. Däremot har laget växt och de börjar stundom att spela bättre tillsammans. I och med vinsterna mot Wichita State och återhämtningen mot Louisville tror jag att man kan slå Michigan med. Jag ska se matchen om bara några minuter men kan man stoppa Stauskas, samtidigt som man fortsätter på samma offensiva spelplan ser chanserna bra ut. Jag tror till och med att matchen mot Michigan kan bli enklare än de mot Wichita och Louisville men man ska aldrig underskatta Jim Bellein och hans mannar. Jag har bara sett en match med Michigan men kom ihåg att laget skjöt bra. Blir spännande att se nu.

Därefter michigan State mot Uconn! Tippa? Michigan State! Det blir final för Izzo i år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar