torsdag 5 juni 2014

Överdådiga träningsredskap del 2.

Jag måste få skriva av mig lite ris emellanåt. Som jag tidigare sagt är detta inte sanningar utan högst personliga åsikter. Senast ifrågasatte jag dribblingsglasögonens effektivitet men idag ska jag behandla något annat. Något som jag på riktigt anser är farligt, till skillnad från dribblingsglajorna som bara inte fallit mig i smaken än. jag talar om den så kallade "shooting strap". Ett fantastiskt band som du fäster på din stödhand för att denna inte ska följa med bollen när du skjuter. Den stannar precis där den "ska" vara. Böjd strax ovanför huvudet. Forcerar bort "fel" muskelminne. Jag gillar den inte alls. Svaret är för mig superenkelt. Se på vilken bra skytt du vill och koncentrera dig på stödhanden. Det finns inte många skyttar som inte låter den följa med hela vägen i skottet. Däremot vrider de förstås inte handen så att den påverkar bollrörelsen men stödhanden är med hela vägen upp. Jag såg en clinic med Mark Price där han jobbade med just skott. Att ha med skotthanden hela vägen upp är ett av de viktigaste tipsen som han delgav. Med andra ord: Shooting straps är bara skit!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar