lördag 28 juni 2014

Lakers kan ha gjort årets skräpplockning efter MSG släckts ned

Fantastiskt. Jag blev smått konfunderad när Deandre Kanes namn inte nämndes i draften. Jag som älskar Fred Hoiberg har förstås tittat på ganska många av matcherna med Iowa State och var det två spelare som imponerad epå mig var det kanadicken Melvin Ejim och just tidigare nämnde Kane.
Kane föll mig i smaken på grund av sin mognad, förmåga att styra spelet och fantastiska attacker. Hans problem var NBA:s nyfunna åldersfascism. 25 år är gammalt. Sju-nio garanterade år på hög nivå är inte tillräckligt utan man draftar hellre Travis Outlaw och hoppas att han efter fem år ska vara en all-star. Hur blev det med det egentligen? Hur blev det med Sebastian Telfair? Jag avskyr åldersfascism. De bästa lagen i NBA är de äldsta (finns statistiska bevis på det)!

Men nog om det. Nu har i alla fall Lakers plockat upp Kane och tagit med honom i sitt sommarligalag. Fantastiskt. Två av mina favoritspelare i årets NCAA i mitt Lakers. Det kan bli ett nytt, något modifierad variant av showtime. Hoppas att kane visar framfötterna och kan signa ett kontrakt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar