fredag 27 juni 2014

Kan Randle bli ett nytt ansikte för Lakers franchise?

Draften har ännu inte lagt sig. Det är fantastiskt mycket känslor och jag ser fram emot en galen sommarliga följd av tre månader acklimatiseringm följt av resterande, det vill säga den riktiga säsongen. Ju mer jag tänker på det desto bättre känns det att just Randle hamnade i Lakers. Det finns nog inte någon rookie som jag sett mer av än just Randle och James Young. Randle var fenomenal i college och behövde egentligen inte speciellt mycket att arbeta med för att bli effektiv. han har det i sig att krasha returer och vara mycket effektiv med sina bolltouches. Som jag tidigare sade blir det spännande att se hur Randle klarar av de än mer fysiska NBA och om hans kropp kommer att hålla. Om så blir fallet tror jag att lakers har landat en 20 och 10+ spelare inom tre år. Spelsinnet, attityd liksom rätt omgivning finns där och jag är inte det minsta tveksam till vad Julius Randle vill uträtta som spelare. Hans fysik och förmåga att ta kontakt, liksom attackera korgen tycker jag påminner om en mer mångsidig version av Zach Randolph och det känns ganska lovande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar