måndag 16 juni 2014

Ett läger i bältet

En strejk håller mig kvar några timmar till i Kalmar men lägret är sedan 90 minuter tillbaka avslutat. Det var lärorikt, inspirerande och gav mycket mersmak till nästa år.
Läger är fantastiska! Det ger en utmärkt bas för nästkommande säsong och man kan tydligt se framstegen som spelare gör på relativt kort tid. Mina begränsningar gällande x and o's försöker jag väga upp med (helst) ypperliga individuella utvecklingsprogram. Min egna spelarerfarenhet i kombination med timmar av basketskådande och vilka har skapat en liten arsenal av drillar, knep och tips. Mycket imponerande fick jag skåda. Utöver att prata basket med fantastiskt basketfolk som delgav organisationstips fick jag dessutom jobba med motiverade ungdomar. En kille på dryga 180 cm men med 203 cm (!!!) vingspann fick min försvarshjärna att gå på högvarv. 03:or med en skotteknik jag bara kunde drömma om (som sextonåring dessutom) och bollkonstnärer slåss för fullt under korgar, ute på golvet, i returövningar. Tennisbollar flyger, slitna ben och lägerlivet är fantastiskt! Bilden representerar för fullt (omedvetet). Vargens egna Ica älgen, resan till Örebro och nu en bänk i väntan på en resa genom Smålands skogar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar